tisdag 3 juni 2008

I min trädgård

Som jag bloggat om tidigare så är jag en hetsig och stressad person som försöker lugna ner mig. Har svårt att inse att resan är lika viktig som målet. Men jag kämpar och försöker lära mig. Och när det gäller min trädgård ... där får allt ta tid. Jag arbetar sakta och håller bara på så länge jag tycker att det är roligt. Inte som jag arbetat förr - stenhårt, sammanbitet och bara med tanke på att göra eländet klart.

Jag njuter av dofter av blommor och grönska. Lallar omkring och gluttar på knoppar och bladrosetter. Är nyfiken på vad som kommer upp och har inga planer på att få min trädgård klar de närmaste åren. Jag vill se vad som växer och vad som verkar trivas. Vad jag vill göra och var jag och Conrad kommer hitta våra favorithörn.

Mina grannar däremot kör hårt. De hugger ner träd, river upp buskar och blommor utan att riktigt veta vad de tar bort. För allt ska vara klart nu, Nu, NU! Därför fick jag en syren av dem igår, de grävde upp den i tron att det var något annat och blev rätt snopna när de fick veta vad det var. Men eftersom de redan slängt ner ett äppelträd istället så har den fått ett nytt hem vid min syren och Finlands vita ros.

Men vet nån om man kan flytta Liljekonvaljer? De växer nämligen i en grushög just nu ...

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Ja, det har vi gjort och det gick så bra så:)

C. Meow sa...

Bra, här ska grävas när de blommat klart :)