fredag 13 juni 2008

Filmtipset

Ikväll har jag sett filmen The Mist. Den bygger på en novell av Stephen King. Efter en kraftig storm sveper en dimma in över en liten stad. En grupp människor som är i matvaruaffären blir fångade i butiken för det visar sig att det finns något hotfullt och skrämmande i dimman ...

Novellen har jag läst för rätt länge sen och gillade. Filmen var riktigt bra (om man nu gillar att bli skrämd och som jag förstår är vi flera såna) men med ett lite annorlunda slut än novellen. Köp smågodis, hyr och förse dig med en kudde att gömma dig bakom.

11 kommentarer:

RANA sa...

Jag verkligen hat-älskar skräckfilmer. Måste se. Ångrar mig alltid. ;-)

Kram, R

Annie - PD sa...

Hjäääälp :O Den vågar jag nog inte kollar på.. Skrämmer alltid upp mig själv så extremt mycket... fast det är en rätt skönt känsla också ibland...

Linda K sa...

iiiii vågar man se den själv? :O jag älskar stephen king!

sara sa...

Jag vågar inte! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag vågar inte se sådana filmer. Speciellt inte när vi bor på första våningen. No way!

Borsökna Östergård sa...

Maken går nu. För att hyra den!!! Wow så rätt i dag!

Solrosfrö sa...

Here we go again... rysningar... ska jag våga? Fortsättning följer!

C. Meow sa...

Rana - ibland ångrar man att man är så nyfiken :D. Kram

Annie - det är ju lite mysigt bara man kan sluta tänka på den när filmen är slut ...

Linda K - klart du gör! Du är ju en tuffing - förhoppningsvis INTE i stentvättat. Älskar också Stephen King, han kan verkligen skrämmas :D

Sara - men om du får hålla hand med Fula Mössan?

MUD - första våningen är aldrig ett gott tecken i skräckisar. Låt bli ;)

Ankie - hoppas du blir rädd ;)

Jessika - klart du vågar. Du får tvinga nåt av barnen att krypa ner hos er sen :)

Miss Upsey Daisy sa...

Första våningen.... och gissa vem som ska vara ensam i två nätter.....


Just det.

Var dags glimtarn sa...

NGt för mig gissar jag ; ) Ska kika om den finns med engelska subtitles här....

C. Meow sa...

MUD - men Gul och Grå är väl dina bodyguards ;)

VDG - ja, mycket dubbas eller hur?