onsdag 18 juni 2008

Siesta

Efter en lång stressig dag på ett svettigt kontor ... att då få skala av sig jobbkläderna och krypa ner mellan svala lakan för en stunds vila innan dagen och kvällen fortsätter, det är en lisa.

Solen värmer världen utanför, allt är galet grönt och växer utanför. Inne i sovrummet är det svalt och lite skumt, stilla och lugnt. Att få ligga och sova ett tag, med en hand på en belåtet snusande Conrad ger mig ork och energi. Vet inte ens om jag somnar eller bara dåsar bort, men tankarna får yra omkring fritt och dagens stress ligger bakom mig. Det är så skönt ...

4 kommentarer:

Annie - PD sa...

Åh, vad skönt det där lät :)

Solrosfrö sa...

Mindfulness ;)

Var dags glimtarn sa...

Jag blir alldeles avslappnad av ditt inlägg :)

C. Meow sa...

Jag fullkomligt älskar att sova en stund på eftermiddagen, känns lite dekadent :D