tisdag 3 juni 2008

Tre saker

Kommer ni ihåg Kristian Luuks program på Ztv "Knesset"? Det enda av hans program som jag faktiskt gillat, men det älskade jag å andra sidan. Han satt och pratade med tre personer i sin panel - bland annat var Soffipropp, Eva Röse och Henrik Schyffert med. Det var superkul. I varje program fick de i uppgift att ta med tre saker på ett visst tema och nu stjäl jag den idén och kommer köra tre saker lite då och då (läs när jag har bloggtorka). De som vill får gärna hänga på.

Veckans tre: TV-serier jag älskar att sakna - fast jag nog inte vill se dem igen i alla fall

1. Knesset (otippat va?)
2. Dallas (håll med om att det var bra DÅ, och alla ville ha Pamelas frisyr)
3. Svindlaren Felix Krulls bekännelser baserat på Thomas Manns roman om en vidlyftig ung man.

3 kommentarer:

Petra sa...

Jag kommer absolut att hänga på! Ska tänka lite bara. Knesset var hur bra som helst. Luuk i sin bästa form.

Petra sa...

Jag, sa till och med till frisören 1982 "Klipp mig som Pamela" och det blev så snyggt. Men Felix Krull kommer jag inte ihåg när gick den?
Nu har jag gjort en lista också!

Solrosfrö sa...

Åh Knesset... glöm inte Erik Haag!