lördag 5 april 2008

Inte skulle det bli så här!!


Mitt stackars Olvonträd är snötäckt igen ...

Inatt har det snöat! Över en dm blötsnö. Jag hade tänkt åka runt på lite loppisar idag men blä. Bilen, ja hela tomten är översnöad. Tappade lusten när jag var uppe tidigt imorse och det var snöstorm. Måste däremot forska lite i Lopploella känner jag. Mamma brukade kalla mig för det när jag var liten. Kommer inte ihåg tv-serien.

Borde väl vara vuxen och gå ut och skotta. Men det regnar nu ...

Och tänk! Bilen blev smutsig över natten också ...

8 kommentarer:

Peace in mind sa...

Haha, jag läste olivträd och tänkte att stackars camilla som tror hon kan ha olivträdet ute i norrland...

Petra sa...

Usch! Hata blötsnö ;( Lopploella, tror jag var flickan i "Pappa Pellerins dotter" Av Maria Gripe, hon hette Loella men kallades Lopploella av sina taskiga kompisar (jag var en Maria Gripefreak som barn)

C. Meow sa...

Anna - inte konstigt att det är torrt tänkte du ha, ha

Petra - blötsnö är PEST. Blä. Just det! Pappa Pellerins dotter, älskade den boken. Var också ett Maria Gripe fan, hon skriver helt fantastiskt. :D

sara sa...

Jag läste också olivträd! :)
Snö? Här har vi precis vandrat genom Stockholms uteserveringar...

Solrosfrö sa...

Nu tycker jag lite synd om dig som måste ha snöskor fortfarande :)

Smartasmia sa...

Wowba! Jag får rysningar....håll vädret där...eller skicka tillbaka det mot englandskusten igen, va:-) Stackars trädet....stackars bilen..stackars dig! Tröstkram för uteblivet loppissug.

C. Meow sa...

Sara - ååååh. Uteserveringar *drömmer*

Jessika - ja helst med tanke på godingarna som står i garderoben och väntar :)

SAM - ja, fy känns alltid lika trist när sista snön kommer. Och ingen loppis UUUUÄÄÄÄÄ! Fast jag klarar mig nog, tack vare kramen :D

Solrosfrö sa...

Just det - Vagabondisarna :) Kan ju passa perfa den 7/6 på bloggträffen!