torsdag 3 april 2008

Lurad

Conrad och jag har väldigt skilda tankar om hygien, HANS hygien. Han tycker att det räcker att skölja av sig i ett lerigt dike alternativt rulla sig i snön. Jag tycker att de vanorna bör man nog komplettera med en varm dusch och schampo. Ikväll lyckades jag lura in honom i badrummet med hjälp av pannkaka. När han var färdigduschad är han så lycklig över att han överlevt så han var tvungen att skutta runt som en liten tok i badrummet (inget torrt där inne kan jag lova) och så måste han rulla på den stora mattan i hallen.


Men han gillar att bli torkad. Blir lite som massage för honom. Så nu är han ren och fin och alldeles burrig i pälsen som han var när han var valp. .... Grisen ...




Blä för lavendelschampo!!!!!

13 kommentarer:

Peace in mind sa...

Och hur ofta utsätts Conrad för denna obamhärtiga och respektlösa behandling? Saga kör förstås med Grumme Grön Såpa, funkar lika bra på människa som på hund!

C. Meow sa...

He, he. Du har pratat med honom märker jag. Kanske varannan månad, väldigt olika. När börjar lukta lite unket eller börjar klia sig mycket. Han är lite känslig så jag vill inte duscha honom för ofta. Grön Såpa regerar! Har vi också använt.

Peace in mind sa...

Pussar från Saga, men bara det inget mer:)

sara sa...

anna: jag testade såpa och det funkade ju inte alls! Jag blev grymt besviken och det kliade som sjutton... Men så lätt ger jag inte upp – ett försök till! ;)

camilla: han fick väl käka upp pannkakan sen?

C. Meow sa...

Anna - Conrad returnerar den mest kyska rottispussen :)

Sara - klart han fick. Men halva gick åt för att lura in honom i duschen. Misstänksam rackare :D
Antar att Paddan är mer lättbadad

Solrosfrö sa...

Han är ju så söt!!

C. Meow sa...

Jessika - tack. Ja han är riktigt mysig, så snäll och go´ och dessutom nu med en doft av lavendel

sara sa...

Ohh ja, paddan fräser bara lite när man lägger honom i badet. Fast det är sånt man struntar i. Inga pannkakar behövs! ;)

Annie - PD sa...

Haha, vilken skön bild :D
Han är så fin :)

C. Meow sa...

Sara - hur varmt vatten har du egentligen?? ;P

Annie - han är riktigt go. Men dreglar, tänk filmen Turner & Hooch

Var dags glimtarn sa...

Ha ha, skön uppsyn! Och skönt med en lavendeldoft som springer förbi titt som tätt antar jag.....

Miss Upsey Daisy sa...

Grå hälsar att Conrad hade varit lite för stor för födelsedagskalas...

C. Meow sa...

VDG - han var så lycklig när han fick komma ut från badrummet.

MUD - Conrad hälsar till Grå att han är minsann alldeles rätt storlek för kalas. Dessutom jätteduktig på att ge blöta kalaspussar :D Brukar uppskattas av katter