tisdag 1 april 2008

Mäklare!!

Ett par vänner till mig söker hus i Stockholmstrakten och eftersom jag har ett perverst nöje i att surfa runt bland husannonser (ju ruckligare, desto ivrigare blir jag) så brukar jag hjälpa dem. Men jag häpnar rätt ofta över fotona i annonserna. Det är foton på blommor, handtag, hängare you name it! Känns inte så relevant när man söker hus. Det man vill se är pannrummet, badrummet, köket och sånt som är viktigt. Inte några artywannabefoton på snödroppar i motljus! OK att man slänger i en eller två bilder som "stämningsskapare" men inte en tredjedel!!

Här är det dessutom en fin tradition bland mäklarna att slänga in några bilder på sig själv i annonsen, kanske på bilen utanför kontoret också. Skulle inte jag uppskatta om jag var säljare!

4 kommentarer:

Petra sa...

Håller helt med, kollade lite igår för skojs skull och vad fick man se; närbilder på tulpaner och fruktfat.
Det och de ödsliga golven, mattor är tydligen a big no no för homstylare.

Petra sa...

skjojs? Lappskojs, så kan det väl inte heta skoj skull?! Svensklärare hallå (förlåt Camilla)

Var dags glimtarn sa...

varför är det alltid tulpaner i vaserna undrar jag? Köper inte folk andra blommor? Avskyr dessa fyllautbilder.......(elleringår då den där hängaren och vasen i huspriset?)

C. Meow sa...

Ja, homestyling har gått överstyr. Kommer ihåg att jag var på en visning på Kungsholmen, där hade de tom en champagneflaska i badrummet. Och matchande grönsaker i köket.