fredag 11 april 2008

Katja of Sweden och saknad efter mamma


Tack Anna och AnkieFontän för hjälpen. Katja of Sweden heter designern naturligtvis! Klänningarna på bilden känner jag igen. Sen har jag misstanke om att mamma även hade en overall eller byxdress i mjukisjeans (ALLT från 70-talet behöver ju inte komma igen, puh).

Såna här gånger saknar jag mamma, att jag inte bara kan ringa henne och fråga. Och ställa till en seans för att fråga om en designer eller kolla receptet på pannkaka känns lite som överkurs.

5 kommentarer:

Peace in mind sa...

En älskad saknad mamma var säkert underbart fin på 70-talet i sina Katja-kläder. Man kan nog säga att hon var en centralfigur i det som kan beskrivas som början till den svenska designtraditionen. Kram till dig!

Solrosfrö sa...

Fredagskramen till dig!

Petra sa...

Kram kram kram!

C. Meow sa...

Tack till alla kramar och ni får några skön helg kramar tillbaka.

sara sa...

Började skriva en massa, men allt föll liksom bara platt till marken. Vad vet jag om hur det är att sakna en mamma? Däremot fick jag mig en tankeställare om att kanske inte alltid ta henne för given...
Kram till dig!