torsdag 17 april 2008

Vilken ska bli min nya vän?

När jag var en liten skolunge läste jag Kalle Anka, Starlet och Fantomen. Sen tog Mitt Livs Novell över. Tillsammans med Starlet gav den en autentisk bild av kärlek. förhållanden och livet ha, ha.

Jag blev lite äldre och tuffare. Samtidigt hittade jag VeckoRevyn. Den läste jag många år. En liten sväng med Damernas Värld och så ett långt förhållande med Elle. Nu är jag utan kompis.
Vacklar mellan Femina och Lantliv, prasslar lite med Plaza och träffar Elle någon gång då och då.

Köper massor med tidningar och magasin varje månad. Inredning, trädgård och mode. Men jag inte riktigt hittat någon ny bästis. Någon är för tråkig, en annan för ytlig, den tredje babblar bara om förhållande och familj. Har ni någon trevlig bekantskap att presentera mig för?

10 kommentarer:

Åsa sa...

jag håller med dig! Jag köper också alla möjliga magasin men jag hittar ingen som jag vill ha ett fast förhållande med.

C. Meow sa...

Stumpan - vi får helt enkelt vara vänsterprasslare :D

Peace in mind sa...

Samma här, jag tröttnar på allt. Men den nya Filter gillar jag. Mer djup och mindre yta:)

C. Meow sa...

Filter - ska provas!

Var dags glimtarn sa...

Köper Elle Modette och Grazia fast ganska sällan. Läser hellre böcker och har inte så mycket mystid för en tidning.....

C. Meow sa...

VDG - känner också att jag inte har samma tid/lust att läsa tidningar som förut. Läser jag så läser jag helst böcker. Tidningarna bläddrar jag mest i

Petra sa...

Hrm, jag har ett fast förhållande med måååånga tidningar. Jag hoppar alltid på erbjudanden "3 nr för 49 kr få ett läppglans" typ. Men sedan är jag ganska bra på att avbeställa när de tre nrna är slut. Men den jag inte avbeställer är faktiskt Femina. Den är perfekt tycker jag, både yta och djup, snygg layout, intressanta reportage etc (men det är ju ingen ny bekantskap för dig). Jag har precis tecknat en prenumeration på "Hennes" den är helt ok, men mer yta än djup om vi säger så :)

Annie - PD sa...

Marie Clarie brukar vara bra... Lagom av allt. (Läser UK-versionen....)
Jag gillade DV men börjar tröttna, den känns inte lika bra längre...

Vera sa...

Filter är bra som Anna sa! Rekommenderas varmt. För lite mer yta ... tja ... lite svårare men jag gillade Modette som tyvärr försvann.

Fyrfotingarna sa...

Oj oj oj vad det finns mycket olika tidningar, ja inredningtidningar är jag ju med i diskussionen. Men de andra, icke det. Jag är nog inte så kvinnlig??? Hos mig försökte en kompis hitta nåt att läsa (hon har inte hund) och hittade inget annat än hundrelaterade tidningar i mina gömmor (hihi)