tisdag 22 april 2008

Rastlös hund

Conrad har ju gjort illa en av sina klor och måste därför vara lite i stillhet. Det tycker inte han. Han är helt vild och galen. Kan inte gå utan måste skutta, dock är det isigt och han har en halkig gummisko så han påminner starkt om Gollum som larvar på i en jäkla fart några meter framför mig. När jag tänker efter så låter han som Gollum också.

Jag skulle träna med honom idag men han var så het så han tog musmattan som jag använder som target och rusade runt på trädäcket med den i munnen. Det här är alltså hunden som har en trasig klo och ska vila så den får läka i lugn och ro.

9 kommentarer:

Annie - PD sa...

Haha - vilken blick! Han vill iväg :D

Borsökna Östergård sa...

Åh han är så fin, så fin, så fiiin!!!

Petra sa...

Åh, han ser vild och farlig ut (och fin). Har ni fortfarande så mycket snö??

Var dags glimtarn sa...

Ingen mes där inte : ) Och så supersöt. Vilken "karl" ;)

Vera sa...

Det verkar som om du är ngt av en hundexpert. Jag funderar allvarligt att skaffa mig en Westievalp. Har du några tips?

C. Meow sa...

Annie - ha, ha skoja inte.

Ankie - galen men fin

Petra - han är ganska busig och klumpig men snäll. Hittills har jag märkt av EN person som han inte gillade och då gick han undan.

C. Meow sa...

VDG - nä verkligen ingen mes men väldigt cool. Han har bra självförtroende så han behöver sällan bråka. ... och ja, kanske världens sötaste :D

C. Meow sa...

Vera - hundexpert oj tack. Skaffa hund är det bästa jag gjort men det är rätt mycket jobb. Jag som är singel är ju väldigt låst, vill inte att han ska vara så mycket ensam. Men det gör inget :D. Sen krävs det ju promenader och jag tycker nog att man ska träna något med sin hund, gärna gå på kurser så de får vänja sig vid andra hundar. Jag började med att leta reda på några olika kennlar som jag kontaktade. Hade tur och hittade en kennel med två tjejer som verkligen hjälpt till med råd, hjälp och träningsläger mm och som har blivit goda vänner. Fått många nya vänner genom min hund och bara han som sällskap är helt underbar. Hur kom du på att Westie skulle kännas bra? Maila gärna om du vill fråga mer eller bara babbla :D.

C. Meow sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.