söndag 13 april 2008

När man sover

Jag är van att sova naken, gillar inte när man är borta någonstans och det är opassande att vara utan. Gillar inte pyjamas och verkligen inte nattlinne. Tydligen är jag lite ovanlig, de flesta verkar ha nattplagg.

Jag kan förstå att om man har barn som gärna kommer till sängen, att man då vill ha något på sig men det jag inte kan fatta är alla pyjamaser och nattlinnen med nallar och kattungar och valpar och annat gulligull?! Varför vill man som vuxen klä sig som ett barn och vilken man vill gå och lägga sig med någon som är klädd som en sjuåring? Jag förordar inte siden och spetsar men det finns väl ändå något mellanting?

8 kommentarer:

Petra sa...

jag måste absolut ha någonting på mig när jag sover! Gillar inte att känna mig naken och utlämnad :-O Men grejen är att det knappast finns pyjamasar utan gulligt mönster om man inte vill lägga ner en massa pengar, jag lägger ju hellre pengarna på kläder som syns menar jag.
Fryser du inte?

C. Meow sa...

Har anat att det kan vara så, att det bara är gullegull eller tant raffa. Nä, jag har två täcken och en rottis i sängen så fryser gör jag inte. :D

sara sa...

Jag sover i trosor. Får panik i nattlinne – man blir ju helt ihopsnurrad!

Solrosfrö sa...

Nattlinnen går bort! Sköna pyjmasbrallor och en tisha eller linne. Det gillar jag!

Borsökna Östergård sa...

Gå in på Polarn o Pyret. De kan ha nåt av det "mellanting" du efterfrågar...

Peace in mind sa...

Är detta en utmaning? Visa vad du sover i? Ska jag gå ut i hissen, är det verkligen meningen???

Tål att tänka på, även för den som har en exhibitionist inom sig:)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag sover i trosor och linne om jag är själv.. annars trosor.

Annie - PD sa...

Äntligen någon om tar upp detta Snobben/Hello Kitty gissel man möts av på H&M i vuxenstorlekar. Vem köper??? Det är inte snyggt.
Jag sover i så lite som möjligt (eller i pyjamas om det finns folk i huset...:D )