måndag 21 april 2008

Tips för trasiga tassar


Till Conrad har jag en liten första hjälpennecessär som jag var ambitiös och fyllde när han var ny i mitt hem. För sårtvätt köpte jag både Jodopax och Alsolsprit. Totalt bortkastat. Den typen av sårtvättar förstör alla bakterier i ett sår, även de bra bakterierna som hjälper till vid läkningen.
Bäst att tvätta sår är ljummet vatten och en liten droppe Yes, grön såpa eller oparfymerad tvål. Dessutom gör det inte alls lika ont.
Och jag talar av erfarenhet eftersom jag har en hund med benägenhet att göra illa sig. Naturligtvis funkar detta lika bra för oss människor.

5 kommentarer:

Annie - PD sa...

Mycket bra tips :) Ska testas!

Var dags glimtarn sa...

Är det sant? Får man testa på barnen först ;D!

Peace in mind sa...

Det där med grönsåpa känns märkligt bekant:)

Petra sa...

Kommer möjligen att testas...:)
Jag har utmanat dig lite på min blogg...

C. Meow sa...

Annie - känns lite mer naturligt och snällt tycker jag.

VDG - naturligtvis. Det tar jag för givet ;)

Anna Darling - du är min ledstjärna! I ALLT! ;D

Petra - gör som VDG, testa på barnet :D