onsdag 28 maj 2008

Det sociala spelet

Varning för ett virrigt och vinosande inlägg!!!



Kommer precis hem efter en väldigt trevlig och väldigt lyckad kundträff. Mitt huvud är fullt av tankar och magen, hjärtat (?) är fullt av känslor. De som vi hade med oss ut var ungefär i samma ålder som mig och kollegorna och eftersom stan inte är stor så kommer den här diskussionen om vem man känner = vem man är alltid upp. Och jag är så less på det!



Jag är jag! Jag är inte mina föräldrar. Jag är inte mina vänner. Jag är inte mitt jobb. Jag är inte min bil eller mitt hem. Och jag är definitivt inte mina män - nuvarande eller ex! Jag är bara jag. Vill inte vara någon annan och skulle vilja bli sedd för den jag är. Även om jag är töntig och trist, luktar hund och har gummistövlar och är insnöad på trädgård. Tyck då att jag är det även om jag har "rätt" umgänge, bil och hem. Förut har allt det där varit så viktigt. Ha "rätt" vänner, ett hem som alla avundas, passerkort till alla bra krogar och en statusmässigt bra man. Jag trodde att det var sånt som var viktigt för mig och det var det väl då. Det är det inte längre och det känns så bra. Oj vilken lättnad det är. Jag har inte längre samma status men oj vad mycket mer nöjd jag är med mitt liv och de människor som finns runt mig.

11 kommentarer:

Peace in mind sa...

Den där lättnaden känns igen, som att skaka ur vattnet i pälsen om man är hund. Vad är rätt och vad är fel, vem bestämmer det mer än du själv? Ingen, tänk på det. Och du är du, en person som jag fö är galet nyfiken på och snart kommer få träffa...Gonattkram:)

C. Meow sa...

Så jäkla bra liknelse Anna.
Jag börjar komma till insikt om att jag själv bestämmer :D
Nyfiken tillbaka, snart syns vi - kram och sov gott

Annie - PD sa...

Bara du bestämmer, ingen annan!
Helt rätt val du gjort tycker jag, heja dig!!
kram

Borsökna Östergård sa...

Du verkar ha gjort en beundransvärd och säkert ganska svår resa! Ser så fram emot att sitta och snacka en stund nästa lördag! kram

C. Meow sa...

Annie - kram tillbaka

Ankie - bara en stund? ;D

Var dags glimtarn sa...

Jag måste också säga att jag är nyfiken på dig Camilla, du känns rak, go tuff och mjuk samtidigt. Det är min bild. Det slog mig att jag nog ger en bild av mig på min blogg som kanske inte helt är jag. Ha, ska fundera på det, samt om det är viktigt för mig :)

Önskar jag vore en fluga på väggen den 7:e juni. Men jag blir en frånvarande arbetsmyra istället just den dagen.

C. Meow sa...

VDG - jag är nyfiken på dig med. Du ger intryck av att ha ett stort, glatt och barnsligt (på det allra bästa sätt) hjärta samtidigt som du är en effektiv och rak person i din yrkesroll. :D

Attans synd att du inte kan komma, du får muta någon att ta med en webcam ;)

Solrosfrö sa...

Så skönt att du känner så! Längat till den 7 då vi träffs , men hur ska man hinna prata med alla!?!

Var dags glimtarn sa...

Ha ha, är det så!? Ja...så är jag kanske. Du har nog bra känsla du... Next year, I might come ;)

Smartasmia sa...

Där visade hon var skåpet skall stå! Bra så:D Portvinspimpel eller ej - en vässad hjärna går man inte bet på.

C. Meow sa...

Jessika - vi får göra något slags schema typ speeddating ha, ha

VDG - är en ganska usel människokännare är jag rädd ;)

SAM - det har blivit en hel del omvärderingar de senaste åren. Skönt känns det :D