onsdag 14 maj 2008

Kurs

Jag går en sminkkurs just nu. Tre timmar och tre kvällar hos Katarina som jag brukar gå till när det är dags för ansiktsbehandling. Jättekul. Första gången fick vi lära oss att göra ett snyggt underlag, förra gången var det vardagsmake (och jag är så usel på att måla ögonskuggor, sorgligt) och imorgon kväll är det dags för kvällsmake. Då ska vi få lära oss att sota ögonen bland annat, ska bli jättekul.

Jag älskar smink men är ganska lat, speciellt på morgonen så måste allt gå väldigt fort. Är ofta helt omålad och känner mig trist. Som min vän Cissi sa - jag har fastnat i sunkträsket. Nu fick jag en liten nytändning.



6 kommentarer:

Fyrfotingarna sa...

Oj oj du ska få lära mig det där med sotning, det är både ett hot o löfte *hihi*

Petra sa...

Det vill verkligen jag också göra! Skulle behöva lite tips på vad som passar en (gammal tant). Det är lätt att fastna i invanda hjulspår.

Var dags glimtarn sa...

Kul! Jag sminkar mig knappt.... Sotning skulle jag vilja kunna, ögonen poppar klart ut då (på ett snyggt sätt) till vardags om jag jobbar (möten) mineralpuder, tunn eyeliner som inte syns ändå, mascara, lättglans. Annars, mascara, thats it...

Var dags glimtarn sa...

eller läppglans menar jag nog ; )

C. Meow sa...

Ja, det är jättekul att prova något nytt och en massa nya färger. Jag är som ett barn i godisaffären :D

VDG - det är helt OK. Dolph Lundgren bodde ju också utomlands och irrade till språket. Det är du och Dolph ;P

Solrosfrö sa...

Så skoj! Skulle jag också vilja lära mig samt hur man målar naglarna på ett vettigt sätt utan att kladda ;)