måndag 5 maj 2008

På min altan


Bild från Sköna Hem

Jag har tänkt mig göra en dagbädd ute på altanen. Inte fristående som den på bilden utan i ett hörn under tak. Tänkte att snälla pappa ska få göra en liknande säng som ska målas mörkgrå som fönsterfodren och så köper jag en skumgummimadrass och massor med kuddar. Frågan är om jag ska göra den 105 cm bred eller bara 90? Tror inte att jag kommer använda den som "sitta-rakt-upp-och-ner-soffa" utan mer som något att krypa upp i och då borde väl en lite bredare säng vara bättre?

Den kommer att stå under tak så jag kommer kunna använda den även om det regnar. Hade först tänkt klä den i röd markisväv men jag börjar luta mer åt någon naturfärg. Då kan jag plocka in rött bland kuddarna istället.

5 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Låter som om det kan bli en riktigt mysig "ligga och kura hörna" i sol såväl som lite regn ;) Lycka till med projektet!

Borsökna Östergård sa...

Mmmmmmm :)

Var dags glimtarn sa...

105 helt klart! Frågar du mig så allt som står fast i naturfärg och färg ger naturen själv :) (samt kuddar ha ha)

Peace in mind sa...

vdg skrev vad jag tänkte: Kör på natur, med accenter i färg som lätt kan bytas ut. Vi kommer o kurar direkt!

C. Meow sa...

Hittade ett jättefint tyg idag - svart botten med mönster i beige och vitt. Kommer bli så fint :D