söndag 11 maj 2008

Ibland är TV bra

Sitter och ser dokumentären "Den nya Cinna" om en tjej i trettioårsåldern som fått en stroke och nu arbetar för att komma tillbaka. Hon har fått lära sig allting om igen, prata, läsa allting. Och får lära känna den person hon blivit. Riktigt bra.

Ger mig en tankeställare. Att människor kan vara rätt tilltufsade men ändå ser man inget på deras yttre. Och de som ser tilltufsade ut kan ändå vara fantastiska personer. De flesta av oss är nog väldigt snabba på att döma efter utseendet och man kan ha så fel och missa så många fina personer och många upplevelser.

2 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

Bra skrivet! Jag som enkom här i sydeuropa kan se på tvåan sen de ytte satellit (grr) satt fascinerad framför tv:n. Vilket mod, vilken jävlar anamma. Att inte dömma snabbt har jag tränat mig i som utlänning åtskilliga gånger. Att möta nya kulturer ger en ett bredare perspektiv på människan, helt klart.

C. Meow sa...

Den var verkligen bra och tankeväckande. Kan tänka mig i ett nytt land så är det andra signaler så man inte längre kan döma så snabbt - kan nog vara nyttigt :D