söndag 11 maj 2008

Rapport från en hundplågare

Jag måste erkänna en sak! Jag är USEL på kloklippning. Att Conrad är snål om sina tassar och envis som en gammal get gör inte saken bättre. Idag hade jag laddat upp med god lufttorkad skinka som distraktion och började med med en av baktassarna. Precis när jag skulle klippa så ryckte han till lite och jag klippte alldeles för mycket. Naturligtvis började det blöda och blödde ganska mycket, så pass att jag tvingades sätta ett bandage med blodstillande vadd. Så nu har han TVÅ skor på sig ute. En för sin kloskada och en för att han har världens klantigaste matte.
Han har det inte lätt stackars grisen.

Lyckligtvis så har jag Anneli som kan hjälpa mig med hans klor - inte ens uppfödaren och problemhundsproffset Frida lyckas klippa dem så jag är inte ensam. Suck. Ja ja, det är väl bara att fortsätta öva. Någon som vill låna ut sin jycke??

3 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

Tufft läge för er. Conrad värnar säkert om sina klor. Malte-mannen är "oförstörd" och fattar inte att det råder "fara" när jag klipper hans klor. Och så är det ju så lååååångt till dig... ;-)

Peace in mind sa...

Saga är lite skärrad men med en som matar med godis och en som klipper funkar det. Visst känner man sig som världens sämsta när blodvite uppstår!?

C. Meow sa...

Jag känner mig som en riktig bov och bandit. Men jag har köpt hans kärlek med lite skinka ;)