måndag 12 maj 2008

Trädgårdsplaner

Mitt Olvonträd som blommar med jättevackra vita blomklasar varje sommar. Runt stammen funderar jag på att plantera någon marktäckare - funkia med gula strimmor eller kanske några med runda blanka mörkgröna blad.


De här buskarna framför min bro har jag planer för. Den vänstra pinnhögen är en mörklila (vill jag minnas) syren, rufset i mitten är en Finlands vita ros och bråten till höger är en gammal skraltig vinbärsbuske. Vinbärsbusken ska bort men jag vet inte riktigt vad jag ska ersätta den med. Snett framför till vänster tänkte jag plantera pioner. Det hela blir rätt romantiskt i lila, rosa och vitt.
Allt det här riset ska bort. Det är snett till höger om huset. Det är gamla rosenbuskar och en Korallkornell som jag har så svårt för. Väck med dem! Här har jag tänkt plantera något högt gräs, mer pioner och funkior. Något mer kommer väl att planteras här.

4 kommentarer:

sara sa...

Det där rufset har vi på landet. Men vi kallar det Ålandsros. Kan det vara samma? ;) De är i alla fall jättevackra när de blommar.

C. Meow sa...

Det kan det säkert vara. Vita enkla blommor har jag för mig, jättevackra.

Vera sa...

Är det nya bilder? Det ser inte så grönt ut. Bor du inorr?
Här i Sörmland är det grönt som bara den...

C. Meow sa...

Vera - fotade igår. Jag bor i Luleå och just nu är Sverige väldigt avlångt :D