tisdag 27 maj 2008

Kommit till beslut

Efter en hel del funderande hit och dit så har jag bestämt mig. Det blir inte någon Beaniebaby för mig nu i sommar. Det känns så lockande och jag tror att den kullen blir extraordinär. Men jag märker att Conrad behöver mycket mer jobb nu, han är inne i en tonårstid så det känns att ytterligare en hund som tar massor med tid ... det skulle inte funka. Men tråkigt känns det, jättetråkigt. Ibland suger det att vara vuxen.

Men en av Bellas valpar kommer att flytta upp till Piteå så jag får den bästa delen av valpliv - gosa med dem. Slipper blöta fläckar och krokodilkäftar ha, ha.

5 kommentarer:

Peace in mind sa...

Vi kör på samma resonemang där! Och för Sagas del är det tur...Hon är inne i en fas med väldigt dålig hörsel. Finns det cochea-implantat för döva hundar tro?

Skämt å sido är det verkligen ett svårt beslut att fatta, men jag tror att våra unghundar kräver en del av oss fortfarande. I allafall Saga, men valpar är alltid valpar. En annan kull, en annan gång:)

Borsökna Östergård sa...

Ok. But one day! Känns det skönt att fattat beslutet?

Annie - PD sa...

Klokt val tror jag och riktigt strongt. Vet hur svårt det är att motstå... Helt bedårande.
Fick reda på häromdagen att det tidigare bodde en pampig rottis i huset där vi bor nu, därav inhägnad runt hela tomten, värsta vaktvovven :D

C. Meow sa...

Anna - precis så känns det. Conrad är döv mest hela tiden, implantat? Ska kolla med vetten :D

Ankie - ja det gör det. Rätt för alla inblandade :)

Annie - ja, de är så ljuvliga :D
Kanske det måste flytta in en ny rottis i huset då? Fast vaktvovve, mja, Conrad vaktar inte alls (ganska skönt)

Peace in mind sa...

Du regerar. Helt rätta beslutet är fattat!