tisdag 20 maj 2008

Äktenskapligt besök och tråkiga jag

Conrad har haft besök av sin älskling Troja. Hon tillhör Sara och Johan, våra gamla grannar och de har känt varann sen Conrad var några månader. Och de ÄLLLLLSKKARRR varann (så pass att det nästan blivit valpar mer än en gång). När jag fortfarande bodde i Smedsbyn så träffades de dagligen men nu har det tyvärr blivit långt mellan gångerna. Men i lördags då var det date - det sprangs, brottades, bets och morrades (det är rottiskärlek). Sen har de så lätt att umgås, går på varsitt håll och nosar lite, busar lite ibland och trivs i största allmänhet.

Själv är jag deppig, seg och trist. Vet inte riktigt vad det är, men har en slags olustkänsla i kroppen och är trött som sjutton. Känns som att jag skulle kunna sova 23 timmar om dygnet. Blä!

13 kommentarer:

Peace in mind sa...

Åh hallå gumman! Jag skickar massor av pepp till dig. När det känns segt och trist, eller när det är ännu värre (ångest...)brukar jag försöka tänka att jag ska rida ut det. Liksom känna ordentligt på hur jävligt allt är, för att sen kunna känna skillnaden. När väl dimman lättar.

Skrik på mig om du tycker jag kommer med märkliga råd. Svåra grejer när vi inte sitter i samma rum. Men trots det massor av kramar!

Petra sa...

Så känner jag mig också! Fast med en släng av omotiverad ilska som drabbar alla och envar.
Det måste vara våren eller nåt.
Kram!

Borsökna Östergård sa...

Obehagligt att känna sig låg. Man kan bli rädd över de känslor som tar tag i en och liksom flyttar in utan att man förstår varför...Ta det lugnt bara vännen. kram

Anonym sa...

Vet hur de känns har varit lite deppig i vår som du vet men har hittat tillbaka igen... Hoppas du oxå gör det... Sköt om dig...

C. Meow sa...

Kramar till er alla - skönt att få lite pepp. Det är väl lite upp och ner i livet ...

Fyrfotingarna sa...

Du kommer få en dos av valplukt o valp-pussar inom kort, det om nåt tror jag kommer pigga upp dig i både kropp o knopp ;) Massor med Kramar till dig Vännen

Fyrfotingarna sa...

Glömde... Vilken söt fru Conrad har, jag har ju inte haft äran att träffa henne.

Smartasmia sa...

Pepp härifrån med, lillpinglan! Är även jag inne i en halvtung period. Det är faktiskt rörande hur mkt det hjälper - även om man inte som AF ovan sitter i samma rum! Du har en stående inbjudan till ön hur som haver. Då kan vi ju peppa varandra:-) Härligt att läsa om Conrad med "fästmö" där. Gölligt!

Solrosfrö sa...

Stor kram från mig! Det finns ju nåt som kallas för vårdepression, kan det vara det du drabbats av? Våren och sommaren kan ha en känsla av att föra med sig mycket måsten tycker jag. Inte lika tillåtet att kura i stugvärmen längre utan man ska greja och vara alert och snart gå i bikini och ... ja du vet kanske vad jag menar. Kram!

Var dags glimtarn sa...

Pepp, pepp. Tyvärr delar jag din känsla. Det går över. Det är iaf säkert. Kram

Åsa sa...

Åhh. Kul med hundfru:) Men åh frö stackars dig. Inte roligt alls. Men jag håller med Jessika och lägger till: Strunta i alla måsten!
Massor av glada tillrop och kram från mig!

C. Meow sa...

Kramar och tack alla ni gullisar :D

sara sa...

Hoppas du mår bättre nu!