måndag 12 maj 2008

Växthus

Jag har alltid älskat att gå runt på handelsträdgårdar. Speciellt i de stora växthusen, det är nästan lite kyrkokänsla. Tyst, det luktar jord och växter och prasslar från plasten i väggar och tak. Speciellt Fagernäs Trädgård i Boden, där har de dessutom en stor fågelbur med några sömniga parakiter och två lurviga katter som tassar omkring.

Den ena av katterna följde efter mig hela tiden och försökte hoppa upp i knät så fort jag böjde mig ner för att titta på någon växt. Gosis, skulle ha smugglat med den hem i handväskan.

Det enda som jag tycker är synd är att de inte har namnlappar på alla växter eftersom det måste ju vara fler än jag som är totala idioter och knappt känner igen en gran?

3 kommentarer:

Smartasmia sa...

Även jag är en dummie för växter:-) Och jag undrar vad Conrad hade tyckt om kissemissen..? Växthus är trevliga ställen.

Miss Upsey Daisy sa...

Här är en till total idiot!

C. Meow sa...

SAM - Conrad älskar alla katter. Dock lite väl hårdhänt så de brukar inte älska tillbaka.

MUD - växter, helt underbart!