söndag 25 maj 2008

Men lugna ner mig

Jag stressar upp mig så, alldeles i onödan. Är den här som ska göra 4 saker samtidigt (vilket ju mest brukar resultera i att inget blir klart), borstar tänderna i duschen ... och till vilken nytta?
Kom att tänka på det nu ikväll när jag försökte bryta småbitar av Conrads godis samtidigt som jag körde på en slingrig skogsbilsväg. Därför tänkte jag att nu ska jag försöka sluta, lugna ner mig lite. Så när jag kom fram fixade jag godiset, la ut selen och linan allt i lugn och ro. Och tänk! Det gick inte långsammare för det! Ska verkligen försöka ha det här i åtanke men det är så jäkla svårt ... Håll tummarna och kom gärna med tips hur jag ska lugna ner mig.

6 kommentarer:

Uttrycksrum sa...

Vacker bild, vill jag bara säga. Rofylld och stilla samtidigt som färgen är intensiv. Kanske åt det hållet du är på väg?

Peace in mind sa...

Men kvinna, du har lösningen inom räckhåll. Att fokusera på en sak i taget är hur knepigt som helst, och allt tar ju så lång tid. Men i slutändan är det bara lugnet inombords som räknas. Vi andas tillsammans:)

sara sa...

Jag är också sån och jag skulle verkligen behöva lugna ner mig. På alla sätt och vis.

Solrosfrö sa...

Jag känner igen mig... tyvärr!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag är likadan. Gör en sak men tänker på tre andra samtidigt.

C. Meow sa...

Nyfis - förhoppningsvis är jag på väg dit. Just nu känns allt som överkokt spagetti - mosigt och färglöst ...

Anna - jag beundrar dig. Du har kommit en riktigt bra bit på vägen tror jag :)

Sara - ja, puh!

Jessika - partner in crime :)

MUD - exakt. Och hinner aldrig njuta av nuet.