tisdag 6 maj 2008

Klåfingrig

Nu är det nästan 18 år sedan jag slutade röka och det har varit långa, svåra år fyllda av sönderrivna flasketiketter och servetter som slutar som dragspel. Inte för att jag saknar rökningen men det var ett perfekt sätt att göra något med händerna.

Kommer ihåg när jag var på första dejt med en kille som hette Håkan, jag var så där jättekär ni vet så där så jag knappt kunde komma ihåg mitt eget namn. Vi var på bio och satt och småpratade innan filmen skulle börja. Plötsligt så insåg jag att jag hade rivit sönder biljetten i små, små bitar och försökte lite diskret kasta bitarna på golvet. Då lutar sig Håkan mot mig, ler och viskar i mitt öra "Det verkar visst snöa här inne". DÅ ville jag börja röka igen.

10 kommentarer:

Peace in mind sa...

Rökningen är avslutat kapitel även här, och oftast är jag nöjd med det. Men ibland, ganska sällan faktiskt, tycker jag att det luktar underbart m färsk rök. (Bara att skriva detta, efter tjugo rökfria år, ger lite kli i fingrarna)

C. Meow sa...

Ibland kan jag bli jättesugen men erfarenheten säger att det inte är gott, men färsk rök kan lukta jättegott.

Annie - PD sa...

Bra jobbat! Jag har bara busrökt lite grann jag, hehe :D

Solrosfrö sa...

Den bilden gav mig the creeps... :O Bra att du slutat för rökning är inte fräscht.

Fyrfotingarna sa...

Jag hade ingen aning om att du rökt, tänk så bra med bloggar man får veta om lite lik i garderoberna. Tycker du passar mkt bättre som en icke-rökare, så ser jag dig. Fräsch som en vårdag ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag beundrar alla som slutar röka. Det ÄR verkligen en bedrift. Själv har jag aldrig rökt men jag drömmer ibland att jag röker och så smakar det gudomligt! Så jag skulle inte våga prova... tänk om jag blir fast!

Borsökna Östergård sa...

Den där Håkan verkar varit en schysst kille...

Anonym sa...

Så fort jag ser något med alkohol börjar fingrarna klia så pass att jag bara måste ha EN cigg ... annars ligger sällskapets välbehag illa till.

Var dags glimtarn sa...

Håkan verkar som en kul kille ; ) Jag har också rökt och slutat....

C. Meow sa...

Annie - du är en klok kvinna :D
Jessika - ja, visst var den vidrig?
Caisa - he he mina mörka hemlisar
MUD - det var när jag började tänka efter hur få cigg som faktiskt smakade gott som jag bestämde mig för att sluta
Ankie - han var gorgeous :D
Stina - kan fortfarande känna röksug när jag druckit alkohol men hu, det är inte gott
VDG - jag saknar känslan mer än smaken måste jag säga :D