söndag 30 mars 2008

En riktig pärla

Igår såg jag och Caisa "Things we lost in the fire" av Susanne Bier och med Halle Berry, David Duchovny och Benicio del Toro. Riktigt fantastisk film. Den handlar om kärlek, familj, att vi alla har något att kämpa med och att kärlek och vänskap kan finnas där man minst anar det. Speciellt Benicio del Toro spelar så bra, han är trasig och misslyckad, missbrukare och på samhällets botten men ändå har han värdighet. Och vänskapen som skildras mellan honom och David Duchovny, kul att se äkta manlig vänskap på film inte det gamla vanliga machomalet. Även Halle Berry spelar så bra, att ibland kan man nästan gå sönder av sorg och att man måste samtidigt fortsätta framåt, fortsätta leva och existera.

Jag tycker verkligen att ni ska se den! Helst redan ikväll!! Ut och hyr!!!

6 kommentarer:

Fyrfotingarna sa...

Men herregud människa fick du energiboost av all fruktsallad. Jag har sovit läänge och sen ätit frukost. Nu måste jag ladda inför flyttstädningen jag råkades erbjuda att hjälpa till med (eländes elände)

Tack för igår, såå trevligt var det och filmen var underbar. Förkylninsvarning utfärdas för de som tänkt se den ;)

Kramen Bananen (och alla andra frukter i salladen)

Petra sa...

Men den är sorglig eller hur? Lyckligt slut? Annars vill jag inte se den :(

C. Meow sa...

Petra - den är sorglig men ändå optimistisk. Och BRA slut!!

Solrosfrö sa...

Tack för tips!

Vera sa...

Den har jag aldrig hört talas om. Tack för tipset :D

C. Meow sa...

Jag är också lite förvånad att man hört så lite om den. Men så bra!