söndag 16 mars 2008

Inredning

"Jag gillar hem som överfaller en med information om den eller de som bor och lever där. Att man ser var och hur folk jobbar, äter, umgås, håller på med sina hobbies. Vilka dumma och fula små saker de inte kan göra sig av med ..." Så säger Lennart Persson i Elle Interiör.
Den tanken gillar jag, jag gillar inredning men till syvende og sidst så är det ju ändå ett hem och inte en utställningssal. Jag vill att det ska synas i mitt hem att jag har en hund, att jag läser mycket och tycker om att laga mat. En blandning mellan nytt och gammalt, Ikea och Svenskt Tenn.
De hem som är superstylade, opersonliga är lite trista. När det ser ut som om man köpt hela bohaget från samma möbelutställning. Nä, då är det trevligare med en blandning mellan nytt och nött.

5 kommentarer:

Annie - PD sa...

Precis!! :)
Det gäller att hitta sin stil! Mitt hem svämmar över av böcker men eftersom de har en cental roll i mitt liv ska det även synas :)

Peace in mind sa...

När jag öppnar min ytterdörr känner jag mig så hemma. Den trygghet kan inte köpas för pengar, som innebär att vara omgiven av älklingsförmålen vilka de än är!

C. Meow sa...

Håller med er. Det är favoriterna som gör bostaden till ett HEM!

sara sa...

Absolut! Favoriterna är viktiga! De som speglar ens personlighet...

Petra sa...

Fast jag blir aldrig riktigt nöjd...jag tror att min personlighet är betydligt dyrare soffor, stolar, lampor än vad jag har ;-P