torsdag 20 mars 2008

Som en boll kommer jag tillbaks till dig ...

Detta är tvättbollar som går att köpa på www.smartasaker.se De ska ersätta tvättmedel genom att jonisera tvättvattnet (om jag förstått rätt). Dels behöver man inte använda tvättmedel och dels kan man köra ett kortare tvättprogram utan sköljningar.



Låt mig presentera: Torkbollarna. Finns att köpa på http://www.smartasaker.se/

De ska minska torktider i tumlaren upp till 25% vilket i sin tur sparar mycket energi, det gillar vi. Dessutom ska de fluffa till tvätten och minska rynkor.
Någon som provat de här bollarna? Det låter ju bra i alla fall.



3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Skeptiska Anna dissar. Ska det verkligen bli rent, känns lite som den där grejen med silver. Joner hit och dit som desinficerar...

sara sa...

Torkbollarna skulle jag kunna tänka mig att testa. Men att tvätta utan tvättmedel tror jag inte riktigt på. Inte här hemma i alla fall.

C. Meow sa...

Låter det för bra för att vara sant är det ofta bluff ... men det skulle vara bra.