fredag 14 mars 2008

Pastor Conrad

När Conrad var valp var han en surmulen liten typ. Han hade en ogillande min och allvarlig blick - som synes ovan. Jag hade honom i bilen och vi skulle på träningskväll. I filen brevid körde en gammal Volvo kombi med tre fula hundar, när jag tittade ordentligare för att se vad det var för bestar så såg jag att karln hade tre får i sin bil. Naturligtvis så började jag gapskratta så jag nästan krockade och råkade titta på Conrad.

Han såg ytterst upprörd och ogillande ut, ungefär som en frikyrkopastor på strippklubb. Det gav honom smeknamnet Pastor Conrad. ... och tro det har han förtjänat.

2 kommentarer:

Fyrfotingarna sa...

Jag måste leta reda på bilden på Rumpi i samma ålder, blir galet valpsugen - känner lukten i näsan *mmm*

C. Meow sa...

Valpfeber är en otäck sjukdom ... Men snart får vi snosa och pussa på små rottisbebisar. Snart ... :)