söndag 23 mars 2008

Film hela dagen lång

Idag har varit en riktigt latdag. Tog en långpromenad med Conrad på morgonen. Humöret är väl inte det bästa, så där lagomt pms-grinig så jag beslöt mig för att se en film för att muntra upp mig. Det blev tre ...

Jag började med Cloverfield som handlar om något som attackerar New York. Allt är filmat med en handkamera, tycker man att det är ok med suddiga, skakiga bilder typ Blair Witch Project är den rätt bra. Men sorglig var den så inte blev jag gladare av den.

Raskt över till nummer två - 1408 som ska vara en riktig skräckis. Handlar om ett hemsökt hotellrum där en skeptisk spökforskare ska stanna över natten. Naturligtvis är det ju äkta ondska i detta rum. Inte så ruskig tyckte jag, inte heller speciellt roande = alltså satt surmulenheten i.

Efter ytterligare en långpromenad med grisen och lite middag så var det då dags för nummer tre:

Sweeney Todd, musikal med Helena Bonham Carter och Johnny Depp och av Tim Burton. Mörk, gotisk och svulstig saga dock inget för kräsmagade. En typisk Tim Burtonskapelse. Jag gillar dem, sagor för vuxna.

Ja - sa jag det förresten? Det är något fel min digitaltv ....

5 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Här skall tittas på film idag. Jag somnade ifrån igår kväll i soffan... jag är såååå hopplös när det kommer till tv-tittande sent på kvällarna :(

C. Meow sa...

Det är lite mysigt att se på film mitt på dagen, känns lite busigt eller sportlov? :)

Själv är jag så nyfiken så jag inte somnar hur dåligt program det än är ...

Petra sa...

Så av dessa tre filmer rekommenderar du bara Sweeney Todd? Den har jag förresten sett som opera.

C. Meow sa...

Sweeney var bra och jag är inte så förtjust i musikaler så det är ett högt betyg, Cloverfield var rätt bra men ligg inte sömnlös om du missar den.

C. Meow sa...

Sweeney var bra och jag är inte så förtjust i musikaler så det är ett högt betyg, Cloverfield var rätt bra men ligg inte sömnlös om du missar den.