söndag 23 mars 2008

Jag har ett beroende

Googlad bild

Det är något fel på min digitalbox eller koppling eller nåt sånt, tv:n slutade funka igår kväll. Film går det att se (uppenbarligen) så det är ju inte fel på tvapparaten. Och jag har kommit till insikt: jag har tv:n på JÄMT! Jag slår på den när jag kommer hem och sen står den där och skramlar på, rätt hemskt egentligen med tanke på att jag tycker det mesta som visas är skräp. Men då kan man snöa in på Discovery eller något liknande ... och jag tittar inte ens hela tiden.

Annie skrev att hon kastade ut sin tv för några år sedan. Imponerande. Tror jag ska utmana mig själv och inte slå på tv:n förrän på tisdag. Återkommer med rapport!

Bli inte förvånade om inläggen i denna blogg kommer att öka markant ha, ha.

5 kommentarer:

sara sa...

Jag tittar nästan aldrig på tv. Det har bara blivit så. Jag sitter hellre framför datorn och häckar! :)

Peace in mind sa...

Bra initiativ, mannen är tv-freak men jag avstår oftast. Bättre att aktivt välja det du vill se, och skippa resten.*nickar beskäftigt*

C. Meow sa...

Sara - jag sitter framför tv:n med datorn i knät :)

Anna - ja nu får jag skärpa mig!

Annie - PD sa...

Det är så skönt att inte vara TV beroende... :) Håller tummarna för att du också känner hur befriande det är :D

C. Meow sa...

Annie - du är min ledstjärna i detta tvtorkans tidevarv ;D