söndag 16 mars 2008

Loppisfynd

Som den Lopploella jag är så är ju loppisar bland det roligaste som finns. Den här tennljusstaken hittade jag på Myrorna för 10 kr. Den är stämplad Svenskt Tenn - då vet jag inte om det är firman eller om det är en allmän stämpel. Men fin är den! Stolen den är fotad på är en gammal ekstol som fanns kvar i huset och som jag använder som sängbord.

Huset jag bor i är en gammal sommarstuga, tanten som jag köpte det av var gammal och orolig visste inte hur hon skulle orka tömma allt. Fröken Lopploella var snabb som tusan och kom överens med henne att hon skulle ta med det som hon ville behålla och lämna resten. ... och hon lämnade MASSOR! Tur att det ska byggas ett garage och förråd till sommaren ...


6 kommentarer:

Fyrfotingarna sa...

Åhhh då måste du komma till Piteå i sommar på loppisar.Jag ääälskar de! Är man morgontrött o inte vill köra från Eaglebay ingår övernattning för mostrar o Cmoskar ;)

C. Meow sa...

Det låter som en plan ;)

Peace in mind sa...

Fina ljusstaken där! För en tia...

sara sa...

Varför hittar jag aldrig nåt på loppisar? Hmm, jag kanske borde gå oftare?

Petra sa...

Den var väldigt tjusig, jag gillar tenn. Tillsammans med stolen där så ser det lite rustikt ut.

C. Meow sa...

Ja, jag gillar sånt som är lite gammalt och nött. Sen är jag väl en sakletare (Lopploella säger pappa ...)