torsdag 27 mars 2008

Memories ....

Petra har skickat en utmaning till mig. Dags att försöka minnas när, var och hur.

För fem år sedan - 2003
Då bodde jag i Umeå. Hade renoverat klart LÄGENHETEN! Bröt upp med A och blev aldrig allvarlig med J. Blev erbjuden jobb, tackade ja och flyttade till Stockholm. I augusti tre månader senare satt jag på Ölandsgatan och blinkade förvånat.

För tio år sedan - 1998
Bodde fortfarande i Luleå. Fyllde 30 vilket jag och kompisen Carina hyrde en stor båt och firade med en fest som det pratades om länge! Hade hunnit börja .... och sluta .... spela golf. Satt på ett aptrist jobb och var sugen på att byta liv.

För femton år sedan - 1993
Tjolahopp! Riktiga partybruden som hängde ute på krogen JÄMT. Bodde i en mysig liten lägenhet mitt i centrum. Hade katt ett tag - Holger.

För tjugo år sedan - 1988
19 år, nyss flyttat hemifrån och delade en stor 4 centralt med tre vänner. Hade en massa extrajobb, allt från bartender till trappstädning. Detta var även året då World Cup i segling för tolvor avgjordes i Luleå. Hela stan kokade den sommaren och jag kommer inte ihåg när jag sov.

5 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Kul att lära känna dig lite mer :) Skall ta tag i min utmaning innan jag nattar idag också...

Peace in mind sa...

Men så spännande att får ta del av, och om jag räknar rätt fyller någon jämt iår:)

C. Meow sa...

Jessika - det ska bli kul att läsa.

Anna - ja, usch och fy. 40 - vad hände??

sara sa...

Kul att läsa!

Petra sa...

Så roligt! Vårt 1993 var ganska likt låter det som också är vi nästan lika GAMLA! :-D